TuningStudio.fi: autopeitteet, alustasarjat, vaihtomoottorit
%cms_banner_10%
%cms_banner_5%

Snow Performance vesi-/metanoliruiskutusjärjestelmät autolehtien testeissä:

Tulokset puhuvat puolestaan

Tästä löydät joukon mielenkiintoisia auto-ja virityslehtien testejä Snow Performance -järjestelmistä. Auto- ja virityslehdet ovat testanneet Snow Performance -vesiruiskutusta ahkerasti. Useimmat tulokset on ajettu vesi-/metanoliseoksella. Pitää muistaa, että vesiruiskutuksen jäähdyttävä vaikutus toimii myös pelkällä vedellä. Metanolin asemasta voidaan käyttää esim. lasinpesunestettä, jolla päästään samankaltaisiin tuloksiin.

Snow Performance Stage II -järjestelmä GTI Magazinen testissä

GTI Magazine testasi moottorin optimoinnin ja vesiruiskutuksen yhteisvaikutusta. Täysi hyöty optimoinnista saatiin vasta, kun vesiruiskutus otettiin käyttöön.
Lataa tästä GTI:n juttu Matin Skoda Octavia RS 1.8T:n penkityksestä

Turbodiesel

Ahdettu diesel on tunnetusti suomalaisten suurta huvia. Samaa meininkiä löytyy myös ison veden toiselta puolelta. Snow Performance on aktiivisesti mukana diesel-virityksessä. Holy Smoke!

Jenkki V8-dieselin kulutus putoaa 9,8%

Diesel World -lehti laittaa Snow Performance MPG Max -järjestelmän koetukselle. Testiajokkina Chevy Silverado 2008 6,6-litraisella LLM Duramax-dieselmoottorilla. Vakiona moottori puski 245 hv vetopyörätehot ja 556 jalkapaunaa vääntöä ahtopaineen ollessa 28 psi (1.93 bari). Projektin tavoitteena ei ollut huipputehon lisääminen, vaan moottorin taloudellisuuden parantaminen. Huipputehoa löytyi Snow-asennuksen jälkeen 297 hv. Samalla kulutus vaununvedossa putosi 9,3% ja pakolämmöt pysyvät paremmin turvallisella alueella.
Lataa artikkeli More Smiles per mile PDF-tiedostona

Huipputehot lähes tuplaantuvat

Diesel World -lehti tutkii pakolämpöjen hallintaa dieselin virittämiseen yhteydessä. Nyt on kyse isosta tehon lisäämisestä. Snow Performance Comp-One -järjestelmä. Dodgen nokalla jyrisevä Cummins puski vakiona 268 hv ja 520 lb/ft vääntömomentin maksimiahtopaineen ollessa 44,2 psi (3,0 bar). Snow Performance -järjestelmä kytkettynä tehoa irtosi 349 hv ja 614 lb/ft. Nyt maksimiahto nousi vaivattomasti 50,9 psi asti (3,5 bar) pakolämpöjen nousematta. Moottorin ohjelmointia muutettiin testin edetessä aggressiivisemmaksi. Lopputulemana tehoa irtosi 492 hv!!!
Lataa artikkeli ja lue miten moottorin tehoja voitiin kasvattaa näin radikaalisti

Turboahdettu bensamoottori

Vakio EVO X:n tehorajat löytyvät

Stage 3 MPG Max -järjestelmä digitaalisella ruiskutuksen ohjauksella. Testiauton Mitsubishi Lancer EVO X. Vakiona auto tuotti 326 hv. Moottorin optimoinnin jälkeen tehoa oli 347 hv, mutta Snow Performance MPG Max -järjestelmän käyttöönoton myötä tehoa tuli 370 hv - eikä nakutuksen häivääkään.
Lue Modified -lehden artikkeli

Imprezan lämmönhallinta vesiriuskutuksen avulla

Subaru Imprezan lämmönhallinta Snow Performance Boost Cooler -vesiruiskutuksen avulla.
Lue Modified -lehden juttu

Eniten hevosvoimia/Euro

Vesi-/metanoliruiskutuksella voidaan autossa käyttää lähes samanlaista sytytysennakkoa ja ahtopainetta kuin kisabensalla ajettaessa. Kisabensa maksaa alkaen 4€ litra...metanolia sisältävä lasinpesuneste on merkittävästi halvempaa! Huomioi, että jenkkien 91-oktaaninen vastaa suunnilleen Suomen 98-oktaanista, Testiautona 2005-mallin Subaru Legacy. "Water-methanol injection system may prove to be a great bang-for-the-buck investment in your forced-induction streetcar", sanoo Import Performance -lehti testiartikkelissaan.

Korvaako vesiruiskutus kilpabensan?

Kysyy Grassroots Motorsports -lehti artikkelissaan. Lehti kutsuu itseään mainoslauseella "The hardcore Sports Car Magazine" ja artikkeli kuvaa hyvin lehden asennetta autoharrastukseen. Snow Performance Boost Cooler Stage 2 -sarjan asennetaan uudenkarheaan Subaru Imprezaan. Sitten kypärä päähän, sääli on sairautta ja sora lentää. Selkeä ja sopivan lyhyt artikkeli lehdessä, joka haluaa testata tuotteet todellisessa käyttöympäristössä.
Lataa artikkeli PDF-tiedostona

Kemiallinen välijäähdytys

Turbo & High Tech Performance -lehti testaa Boost Cooler -järjestelmiä Mitsubishin ja Hondan tehomalleissa. Sytytsennakkoa voitiin aikaistaa ja seoksia päästiin laihentamaan optimaalisemmalle alueelle.
Lue artikkeli PDF-tiedostosta

Mekaanisesti ahdettu bensamoottori

Kompura-kasin tehot pompsahtavat

Mekaanisella ahtimella varustetun Ford Mustang GT:n imulämmöt nousevat nopeasti, eikä moottorin ja ahtimen kapasiteettia päästä täysillä hyödyntämään. Snow Performance Boost Cooler vesi-/metanoliruiskutus ratkaisee ongelman. Tuloksena 567 hevosvoiman tehot ja 462 jalkapaunaa vääntömomenttia. Avaa artikkeli tästä linkistä. Mukana paljon kuvia, sekä seikkaperäisen selostus asennuksesta

1600 CC Honda & Jackson Racing Roots-ahdin

Hot Compact & Imports -lehti paiskaa Hondaan Jackson Racingin mekaanisen ahtimen ja Snow Performancen vesiruiskutuksen. Tulokset pienissä ja tehokkaissa moottoreissa alleviivaavat vesiruiskutusken hyötysuhdetta parantavia ominaisuuksia.
Lataa artikkeli PDF-tiedostona

Vapaastihengittävä moottori

Chrysler Power -lehti esittelee 440-kuutiotuuman MoPar-kasin. Sixpack-kaasaripakin alle on lisätty Snow Performance Stage 2 -järjestelmän vapaastihengittävä versio. Vesi-/metanolisuihkutus madaltaa kuumana käyvän viritetyn vaparin imulämpöjä, mahdollistaen paremman sylinteritäytöksen. Tuloksena on voimaa, kestävämpi moottori sekä pienempi bensalasku harrasteajoista. Ei paha!
Lataa artikkeli PDF-tiedostona tästä

Vesiruiskutus vapaastihengittävässä 2,5-litraisessa bensamoottorissa ja korkealla puristussuhteella.
Lue Nissan Sport -lehden artikkeli

%cms_banner_3%
%cms_banner_6%